Sen pomoże wzmocnić Twoją odporność

Obniżona odporność sprawia, że jesteśmy podatni na infekcje, szybko się męczymy i gorzej czujemy. Warto wzmocnić układ odpornościowy, stosując się do kilku prostych rad. W szczególności należy zwrócić uwagę na spokojny i wystarczająco długi sen. Dzięki czemu obudzimy się wypoczęci, polepsza się nasz nastrój, łatwiej się nam skupić i pracować efektywniej. Co w przypadku gdy chorujemy i nasza efektywność jest niższa? Kiedy dopada nas przeziębienie lub grypa czujemy się osłabieni, o wiele szybciej się męczymy, potrzebujemy więcej czasu, aby wypocząć i zregenerować siły. Dlatego powinniśmy pamiętać o tym, by zapewnić sobie odpowiednią ilość spoczynku  podczas infekcji. Często nie zdajemy sobie sprawy z faktu, że noc to najlepszy moment na regenerację organizmu. Pamiętajmy, że to doskonały  czas na walkę  z  przeziębieniem. I choć nie jest gwarantem tego, że na pewno będziemy zdrowi, okazuje się skutecznie pomagać. Co podkreśla ekspert marki Wendre, Beata Przybylak.

W okresie jesienno-zimowym powietrze w naszych sypialniach bywa przesuszone, a to wpływa negatywnie na naszą błonę śluzową. Co sprawia, że jesteśmy bardziej podatni na infekcje gardła i górnych dróg oddechowych. W stanach chorobowych powinniśmy odpowiednio przygotować się do snu. Prócz doboru odpowiedniej kołdry i poduszki warto przewietrzyć pomieszczenie w którym spędzamy noc. Wystarczy wprowadzić kilka zmian w codziennej rutynie, żeby porządnie i zdrowo się  wyspać. Kiedy śpisz głęboko i nic cię nie wybudza, wzrasta liczba limfocytów w twoim organizmie. Dlatego powinniśmy wypoczywać w całkowitej ciemności i ciszy, bo tylko wtedy wydziela się melatonina, która zapewnia m.in. prawidłowy rytm dobowy i funkcjonowanie układu odpornościowego.

– Ilość czasu przeznaczonego na spoczynek nocny zależy od wielu rzeczy jak tryb życia, czy uwarunkowania genetyczne. Bywa, że dla kogoś 5 godzin wystarczy. Dla innej osoby to 8-godzinny przerwa będzie za krótka – zaznacza Beata Przybylak. – Warto zwrócić uwagę na to, że mimo indywidualnych predyspozycji każdego człowieka, zapotrzebowanie na sen zmienia się wraz z wiekiem. Noworodki do 3 miesiąca życia mogą przesypiać nawet 17 godzin na dobę, podczas gdy osobom powyżej 65 lat może wystarczyć około 6 – 7 godzin odpoczynku – dodaje.

Brak snu przedłuża przeziębienie i dodatkowo nas osłabia co w konsekwencji powoduje dużo dłuższy powrót do zdrowia. Po prostu – im krócej śpimy, tym dłużej chorujemy. Jeśli chcemy zbudować naszą odporność, to z pewnością powinniśmy:

  • Wysypiać się – spokojny sen pełni jedną z ważniejszych ról w procesie leczenia i wspomagania naszej odporności. Właśnie podczas takiej regeneracyjnej drzemki organizm nabiera sił, dzięki czemu szybciej zwalcza infekcję. To jakie jest na niego zapotrzebowanie, bywa cechą bardzo indywidualną
  • Ograniczyć używki – alkohol i papierosy niszczą witaminy i zmniejszają ich wchłanialność
  • Hartować organizm – naprzemienny natrysk zimnej i ciepłej wody podczas kąpieli. Najpierw ciało polewamy ciepłą wodą (20-30 sekund), a potem chłodną (2-3 sekundy). Znacznie poprawi to krążenie
  • Zadbać o zbilansowaną dietę – powinny w niej znaleźć się warzywa i owoce, które obfitują w tzw. antyoksydanty
  • Spożywać zioła – to naturalny sposób, który wspomoże naszą witalność

Poduszka ANTIBACTERIAL w rozmiarach:  50×60 cm oraz 70×80 cm. Więcej informacji <tutaj>

Kołdra  ANTIBACTERIAL w rozmiarach:  155×200 cm oraz 220×200 cm. Więcej informacji <tutaj>

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...