Chcesz się wysypiać? Wypróbuj tych 6 sposobów!

Zdrowy sen to taki, który przyspiesza regenerację ciała, poprawia samopoczucie i sprawia, że rano budzimy się wypoczęci. Co zrobić by nasz odpoczynek też przynosił takie korzyści? Wystarczy pamiętać o kilku zasadach.

Wywietrz pokój

Szczelnie zamknięte okna sprawiają, że trudno o właściwą cyrkulację powietrza. Tymczasem im więcej tlenu w twojej sypialni, tym łatwiej będzie ci zasnąć, a sen będzie spokojniejszy. Dlatego zimą staraj się przewietrzyć sypialnię na kilka minut przed pójściem spać, latem natomiast możesz z powodzeniem zostawić na noc uchylone okno.

Zrezygnuj z alkoholu

W powszechnej opinii uważa się, że alkohol ułatwia zasypianie. Jednak już nawet niewielka ilość wyskokowych napojów zaburza cykl snu  i może być przyczyną częstego wybudzania się w nocy lub przedwczesnej pobudki rano. Jeśli więc zależy nam na komforcie snu, zrezygnujmy z picia alkoholu przed pójściem spać lub ograniczmy spożywanie wysokoprocentowych trunków do minimum.

Zrelaksuj się

Stres ma ogromny wpływ na jakość naszego snu. Im więcej emocji w ciągu dnia, tym trudniej o spokojny odpoczynek, dlatego w takich sytuacjach warto pomyśleć o chwili relaksu. Dobra książka, aromatyczna kąpiel czy ulubiona muzyka zmniejszają stres, wpływają na nasze samopoczucie i ułatwiają zaśnięcie.

Połóż się, gdy poczujesz senność

Czekanie na sen, który nie nadchodzi potęguje stres i wywołuje negatywne emocje, dlatego staraj się kłaść spać, dopiero gdy poczujesz zmęczenie.  Najlepiej, gdy zaplanujesz swój dzień aktywnie – zmęczenie spowodowane ćwiczeniami fizycznymi ułatwia zasypianie i sprawia, że sen jest głębszy i dłuższy.

Nie przejadaj się przed snem

Pobudzony układ trawienny zakłóca odpoczynek, dlatego na kolację wybierz lekką przekąskę. Unikajmy też słodyczy – dostarczają organizmowi dużą dawkę energii, co może powodować trudności ze snem.

Wyłącz telefon i TV

Emitowane przez smartfon czy telewizor niebieskie światło to sygnał dla mózgu, że nastaje ranek. Jeśli więc chcemy szybciej zasnąć, pamiętajmy o odłożeniu telefonu i wyłączeniu telewizora lub laptopa przynajmniej na pół godziny przed snem.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...