16 października – Światowy Dzień Kręgosłupa

16 października obchodzimy Światowy Dzień Kręgosłupa.  pomyślmy więc o swoim zdrowiu i wprowadźmy w życie kilka nawyków, dzięki którym poczujemy się lepiej.

Relaksujmy się

Długotrwały stres i będące jego wynikiem napięcia mięśni w obrębie szyi i karku, jest bezpośrednią przyczyną bólów kręgosłupa. Pomocne tu może okazać się nie tylko unikanie sytuacji stresowych, co nie zawsze jest możliwe, ale także szukanie własnego sposobu na skuteczny relaks i proste metody relaksacyjne, takie jak głębokie oddechy czy techniki rozluźnienia mięśni.

Spacerujmy systematycznie

Regularne wędrówki są szczególnie zalecane osobom, które spędzają większą część dnia siedząc przy biurku. Spacerujmy codziennie co najmniej 25 minut.

Wspierajmy kręgosłup podczas snu

Warto wykorzystać czas, który poświęcamy na sen, na odciążenie naszego kręgosłupa. Poduszka ortopedyczna Aloe Vera Wendre, zalecana jest w profilaktyce zespołów bólowych
i przeciążeniowych szyi, w łagodzeniu stanów wzmożonego napięcia mięśni karku oraz zapewnia prawidłowe podparcie szyi i ramion. Innym rozwiązaniem marki Wendre jest poduszka profilowana Havero, która zapewnia nie tylko idealne podparcie podczas snu, ale także prawidłowe rozłożenie siły nacisku ciała.

Dbajmy o kręgosłup stosując dietą bogatą w wapń i witaminę D

Mleko i jego przetwory, soja, ser żółty, tofu, jarmuż ale też suszone figi, mak, szprotki i sardynki (zjedzone wraz z ośćmi) – są to produkty bogate w wapń, który jest podstawowym budulcem kości i zębów. Niezbędnym warunkiem dobrego przyswajania wapnia jest także witamina D, której suplementacja jest szczególnie wskazana w okresie jesienno-zimowym.

Dajmy odpocząć oczom i kręgosłupowi

Długotrwałe wpatrywanie się w mały ekran telefonu bądź tabletu
z głową pochyloną w dół, jest nie tylko męczące dla oczu, ale także prowadzi do zmian zwyrodnieniowych w obrębie kręgosłupa.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...